czwartek, 28 listopada 2013

Trailer "Gry o Ferrin" - czyli cieszę się jak dziecko!


Ile razy przymierzałam się do trailera Kronik Ferrinu? Trzy? Cztery? Na szczęście się w końcu nie przymierzyłam i oddałam go w bardziej profesjonalne ręce, bo sama na pewno nie osiągnęłabym takiego efektu, jaki osiągnął Staszek Mąderek, autor kultowych "Stars in black".

O Ferrinie rozmawialiśmy od roku 2004, wtedy to ukończyłam scenariusz filmu pełnometrażowego, który przeczytał i zopiniował właśnie Staszek. Jego zdanie było krótkie, acz treściwe: "Kasia, nikt ci nie da kilkunastu milionów na ten film, napisz lepiej książkę" i tak oto powstała powieść "Gra o Ferrin", po niej "Poczekajka" i... dziś jestem pisarką. Wygląda na to, że zawdzięczam to poniekąd Staszkowi!

Wracając do trailera: jestem naprawdę pełna podziwu, że jeden człowiek (choć diabelnie zdolny i pracowity) w miesiąc dokonał czegoś takiego. Wystarczy wspomnieć, że wszystkie sceny plenerowe - Cztery Wodospady, Tartar, czy wreszcie walka w kręgu ognia - były kręcone... na sali gimnastycznej poznańskiej podstawówki - by docenić ilość pracy włożonej w ten półtoraminutowy film. Niektóre sceny generowane były od zera, lwianka również i to dokładnie taka, jaką opisałam w książce: skrzydlata, srebrzysta w grafitowe prążki i kropki :). I to w jeden miesiąc przez jednego faceta...! Ludzie z branży informatycznej i filmowej, którzy widzieli ten trailer, stwierdzili krótko: "Szacun!" i to Staszkowi niniejszym przekazuję.

Oczywiście wyobrażenia Wasze, i nawet moje, mijają się pewnie z wersją reżysera, ale tak to już jest. Czytamy to samo zdanie, ten sam opis i widzimy zupełnie co innego. Więcej! Widzimy to samo, a opisujemy zupełnie inaczej! Myślę jednak, że jak na tak skromny budżet i tak krótki czas, film jest świetny. I widząc jak moja wizja została z kart książki przeniesiona "do realu", cieszę się jak dziecko.

Raz jeszcze dziękuję osobom grającym w tym trailerze, Staszkowi za całokształt, Wydawcy za współfinansowanie, a w końcu Kayanisowi za obłędną muzykę. Bez niej Ferrin nie byłby Ferrinem.

Teraz zapraszam do oglądania.

I na koniec: wiem, wiem, Anaela ma za krótkie włosy, ale w ostatnim tomie Kronik na rozkaz Sellinarisa zostały ścięte przed chłostą i nie zdążyły odrosnąć. Myślę, że do filmu pełnometrażowego odrosną spokojnie. ;)

PS. Zupełnie niesamowite jest przechodzenie Sellinarisa podczas walki przez płomienie. Ile pracy nad każdą klatką to wymagało!!

PS2. Pojawienie się Sariska... :_)

29 komentarzy:

  1. Kasiu, moje zdanie znasz, więc podsumuję w ten sposób: <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znam, a dla tych co nie znają: Angie też lubi Sariska. ;)

      Usuń
  2. Serce mi urosło z radości i jest tak duże,że jest z Tobą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Kasiu, tylko jedno słowo tu pasuje: rewelacja!!! Fantastycznie wykonany trailer, dla autora faktycznie "szacun". Może tylko moje wyobrażenie Anaeli, było odrobinę inne, ale za to krajobrazy jak wyciągnięte z mojej głowy podczas czytania Ferrinu. Jak ja bym chciała obejrzeć film pełnometrażowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę, że Staszek tak dobrze wyobraził sobie (na podstawie moich pożal się Boże rysunków) Cztery Wodospady i że teraz Wy możecie je sobie oglądać.
      No i też chciałabym kiedyś zasiąść w kinie z pudłem popcornu i na dwie-trzy godziny wrócić do Ferrinu :)

      Usuń
  4. Powiem tak - ja nie jestem fanką literatury fantasy, może dlatego, że jak byłam młodsza tata podsuwał mi tego typu książki, które niestety, męczyły mnie wybitnie. Nie posiadam też niestety Gry o Ferrin i nie znam jej.
    Ale co do trailera to powiem, że bardzo mi się podoba. Przede wszystkim obłędna jest muzyka! Powiem popularnym teraz powiedzeniem: lubię to! ;o)

    Gratuluję Pani i twórcom, bo na pewno wkład pracy był ogromny. Naprawdę - duży szacunek za trailer. No i życzę filmu pełnometrażowego!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uprzedzaj się. Gra to nie jest sensu stricte fantasy. Może dasz radę!

      Usuń
  5. ja pamiętam jak jeszcze na starym forum ekscytowałyśmy się trailerem do Poczekajki. A tu proszę Ferrin z wizualizowany choć odrobinę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, na starym forum to my się różnymi rzeczami ekscytowałyśmy. Wątki były, doprawdy.... :D:D

      Usuń
  6. Ferrinu jeszcze nie znam.Właśnie wczoraj zamówiłam książkę :) Filmik bardzo mi się podoba,aż ciarki przechodzą !

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny, fajny ;) Chociaż Anaele inaczej sobie wyobrażałam ;)
    Rzeczywiście szacun dla twórcy trailera, wykonał kawał dobrej roboty ;)

    Aaa (krzyk rozpaczy)! Tu jest spojler! Ja teraz do ostatniego tomu muszę czekać aż się dowiem czemu to się stało ;(;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (Nie, nie, to nie spojler, coś musiałam napisać, żeby wytłumaczyć te krótsze włosy ;)

      Usuń
  8. Wyniki ankiety wskazują, że 9 osób żyje sobie na Karaibach :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu:)przeczytałam Ferrin i jestem pod wrażeniem,a trajler piękny,choć tak jak większość inaczej sobie wyobrażałam Anaelę:)))i jak zwykle czekam na cd:))i Ferrinu i Ogrodu:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. C.d. Ferrinu będzie, Ogrodu też. Super, że Ci się podobał!! :*

      Usuń
  10. Pani Kasiu! Trailer jest piękny! Widzę, że muszę nadrobić zaległości w Pani powieściach. Do tej pory przeczytałam Poczekajkę, wszystkie Sklepiki (moje ulubione!), Rok w Poziomce i Lato w Jagódce. Czas na Ferrin! Bardzo jestem ciekawa jak Pani radzi sobie z fantastyką :) A ta scena, w której Anaela rozcina sobie dłoń i rzuca zaklęcie pieczętując je swoją krwią - bardzo przejmująca! :) Już czuję, że ta książka wchłonie mnie do środka!

    Mam tylko jedno "ale". Nie myślała Pani o teledysku? Takim jak do Poczekajki? Bo ja wprost uwielbiam piosenkę poczekajkową! Muszę przyznać, że jak mi smutno to oglądam teledysk do Poczekajki. Teledysk jest super, a słowa piosenki dają nadzieję, są pełne pozytywnej energii i ciepła.
    Trailer "Kronik Ferrinu" jest świetny, ale teledysk z piosenką byłby super hiper! :)

    Pozdrawiam,
    Valancy Stirling ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam Ci, kochana, że myślałam, ale... musiałabym coś sensownego wymyślić, a teraz cała moja wyobraźnia pracuje nad książkami.
      Czekam na relację z podróży do Ferrinu!

      Usuń
    2. Jestem za piosenką Ferrinową. I w razie potrzeby służę pomocą tekstową.

      Usuń
  11. REWELACJA!!! Strasznie mi się trailer podobał, Anaela jest cudowna i te wycinki z książki, podsycają ciekawość... Dla mnie ten filmik to też niezła zapowiedź do gry RPG eeeechhh 8-) może kieeedyś ;)?
    Kasiu jak Ty rysowałaś te krajobrazy temu Panu i on je tak zinterpretował, to faktycznie musiał mieć wyobraźnie ;P :*
    Teraz czekam na pełnometrażowy film :)
    Aha i chciałąm się pochwalić, że dostałam meeeega prezent od męża ekh Mikołaja ;) 3 brakujące mi książki, ulubionek pisarki :D "Ogród Kamili", "Przepis na szczęście" w cudownym wydaniu z notesikiem i "W imię miłości" - no myślałam, że ze stołka ze szczęścia spadnę! :D Teraz zabieram się za czytanie (P.S: na głodniaka już "Przepisu na szczęście" nie tknę! Bo to się źle kończy, oj żleee dla przybywających fałdek ;D)
    Aha a Czarnego Księcia już się doczekać nie mogę, ech te morderstwa... :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, no strasznie śmieszne to "jak ty temu panu rysowałaś, to musiał mieć wyobraźnię..." :D:D No dobra, Ty dobrze wiesz, że za grosz nie mam talentu rysowniczego. Ale się do tego przyznaję!
      Kurczę, znajomy informatyk pytał, czy nie napisałabym scenariusza Gry jako gry, ale... muszę w wolnej chwili nad tym pomyśleć.
      A męża masz kochanego. Ot co.
      Polecam w rewanżu ciasto "Kocham Cię"!
      :*

      Usuń
    2. Fajny pomysł z grą z Gry. Każdy tom to kolejny "level" :).

      Usuń
  12. Uch, ale facet zagrał - aż miękko w kolanach się robi. Piękny trailer do mojego ukochanego Ferrinu. Tylko te włosy Anaeli - jakby piorun w rabarbar strzelił. Może się i czepiam, ale trudno, co innego sobie wyobrażałam. Za to oczy ma piękne. Pozdrawiam Kejt. Dawno mnie tu nie było:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Grę o Ferrin już mam w tej nowej ślicznej szatce, tylko czasu brakuje ;( Ale trailer jest obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mam nadzieję, że wkrótce znajdziesz czas, by przeczytać "Grę". :)

      Usuń
  14. Kolejny dowód na to że, marzenia sie spełniają ! Wow ! teraz czekam na ekranizacje prosto z Hollywood :) i spokojnie doczekam sie tego bo ta powiesc jest tego warta :D mam na to tysiac powodow ale jeden jest najwazniejszy ja czlowiek omijający fantasy szerokim łukiem totalnie zachwycił się tą powieścią i czeka z niecierpliwością na kolejną część :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę... zawsze powtarzałam, że na Ferrin trzeba mieć fazę. :))

      Usuń