sobota, 4 sierpnia 2012

QUIZ: Co wiesz o... Sklepiku z Niespodzianką. Bogusi?

To już po raz czwarty!

Poprzedni Quizz - Ferrinowy, był moim zdaniem najbardziej udany. Pytania zadawałyście naprawdę trudne, odpowiedzi padały szybko i trafnie, pytań i odpowiedzi było tak dużo, że bloger "zwinął" stronę i powyżej 200 komentarza trzeba było ją sobie "odwijać". Normalnie szał!
Bardzo jestem ciekawa, jak tym razem Wam pójdzie, jestem jednak pewna, że dacie radę.

Oto reguły quizu: ta odsłona dotyczy tomu I "Sklepiku z Niespodzianką. Bogusi", nie wolno zadawać pytań z "Adeli"!. Trwa od teraz do godz. 22 w poniedziałek, czyli niemal dwie doby. Jedna osoba zadaje jedno pytanie, druga na nie odpowiada i zadaje swoje pytanie. Jeśli dwie osoby odpowiedzą w tym samym czasie liczy się ta, co będzie wyżej w komentarzach, bo komputer jest dokładny. Pilnujcie kolejności, żeby nie wprowadzać chaosu! Kasujcie swój koment, gdy ktoś przed Wami odpowiedział!
Jeśli ktoś odpowiedział błędnie, wpiszcie poprawną odpowiedź i zadajcie swoje pytanie. Ja będę interweniowała rzadko, a nawet wcale. Jedynie w przypadku spoilerowanie będę wkraczała radykalnie i kasowała komentarz, zdradzający treść. Trzeba tak formuować pytania, by nie dotyczyły akcji, co samo w sobie jest trudne, wiem.
Każda z Was może odpowiadać wiele razy, bo przecież chodzi o dobrą zabawę!

Komentarze na czas quizu będą wchodziły natychmiast (ale nadal nie ma możliwości pisania jako anonim), nie czekając na moją akceptację.
Pierwsze pytanie zadaję ja (będzie w pierwszym komentarzu). Co jeszcze.... oczywiście będzie nagroda...
Za dwa tygodnie ostatni Quiz "Nadzieja" zamknie to quizzowe szaleństwo.


Teraz już oddaję Wam stronę i głos. Dajcie czadu, dziewczyny, dajcie czadu! :D

184 komentarze:

  1. Oto moje pytanie: jak miał na imię ukochany Bogusi z Holandii? Chyba łatwe, co?

    OdpowiedzUsuń
  2. Thomas!

    Kogo przedstawiał portret autorstwa Igora?

    OdpowiedzUsuń
  3. Konstancję

    Jak Bogusię nazywał jej tata?

    OdpowiedzUsuń
  4. Guciek, Gusia

    Jak ma na imię wnuczka właściciela kamienicy - pana Jakuba?

    OdpowiedzUsuń
  5. Magda

    Jak ma na imię wnuk pana Jakuba?

    OdpowiedzUsuń
  6. Karina

    Gdzie mieszkają rodzice Bogusi? (miasto+ dzielnica)

    OdpowiedzUsuń
  7. Warszawa, Saska Kępa

    Nauczycielką jakiego przedmiotu jest mama Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  8. Michał

    Czym zajmował się ojciec Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  9. pilot śmigłowca ratunkowego

    w liceum czyjego imienia pracuje matka Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  10. Batorego

    Jaki muzyk wystąpił na festynie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Liceum Batorego

    Jak nazwała Bogusia znalezionego Psa ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ksiądz Jan

    Jak nazywa się pies Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  13. Sarnow

    Co Bogusia miała zawieszone nad łóżkiem ?

    OdpowiedzUsuń
  14. łapacza snów [?]
    [jak źle, to anulujcie moje pytanie, niezupełnie pamiętam]

    kto lub co było powodem stukotów na strychu Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  15. Kuniątka

    Kim była z zawodu Pani Stasia ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Emerytowany psycholog [?]

    Nazwisko Lidki?

    OdpowiedzUsuń
  17. Malinowska

    na jakiej ulicy mieszka Adela?

    OdpowiedzUsuń
  18. Na Krótkiej

    Z jakiego roku była filiżanka którą Bogusia otrzymała od Pani Stasi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to powinnam zapytać z którego roku ? :))

      Usuń
    2. Od Pani Stasi dostała wachlarz, taki do ręki a n filiżankę od Adeli.

      Usuń
    3. Ups... racja. Mea culpa :)

      Usuń
  19. 1863
    ale filiżanka "ta" była od chyba od Adeli.

    -Na co uczulona była Bogusia(cokolwiek miało to znaczyć)?

    OdpowiedzUsuń
  20. Na orzechy archaidowe
    Jak dziewczyny mówiły o Konstancji?

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyjaciółką Bogusi.

    Jak koleżanki nazywały swoje spotkania u Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  22. Najbliższą przyjaciółka Bogusi.
    Jak miał na imię chłopak Adeli?

    OdpowiedzUsuń
  23. Kostek

    Jak miał na imię ojciec Wiktora Potockiego ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Arkady :)

    Imię Bogusiowego psa to...

    OdpowiedzUsuń
  25. aaaa
    Cała ja, śmigło mi :/

    W takim razie:
    Co nagminnie ginie z rynku w Pogodnej?

    OdpowiedzUsuń
  26. A to pytanie nie jest aby z Adelki ?? bo mi też już się mylą obie części, a nie pamiętam czy w Bogusi jest o tym mowa.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiesz czytałam całą trylogię, ale z tego co pamiętam było też z Bogusi :P

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzban z rzeźby :)

    Kiedy urodziła się Katarzyna Ewa Jaworowska z opowiadania Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  29. 18.02.1844r

    Jak nazywano domek(miejsce w którym lubiła przebywać) Anna Potocka ?

    OdpowiedzUsuń
  30. Podlipka


    dyplom z jakiej dziedziny posiada Bogusia?

    OdpowiedzUsuń
  31. Z ogrodnictwa.

    Kim był ojciec pana Jakuba?

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Aptekarzem

    Jak nazywał się słynny sernik przepisu Pani Kariny?

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Trójsernik.
    Jak nazywał się porucznik z opowieści o filiżance?

    OdpowiedzUsuń
  36. Porucznik Aleksiej Aleksandroweicz

    Jak ma na imię koń uratowany przez Bogusię i Bartka?

    OdpowiedzUsuń
  37. CZEKOLADA!!!!!! w każdej postaci:)

    Jakiej rasy były psy panów Potockich? Najlepsi kumple Pieguska:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Spaniele.
    Jaki był przepis Klaudii na zdobycie faceta? :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Sposobem miał być portret z Pieguskiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chciała spoilerować;) wszystkie wiemy kto miał uwodzić kogo;)

      Usuń
  40. Jak miała na imię kotka, która zaopiekowała się kunimi kluskami?

    OdpowiedzUsuń
  41. Murka.
    Jakmiał na imię chłopak, w którym kochała się Klaudia odprzedszkola?

    OdpowiedzUsuń
  42. Marcin

    Jak miał na imię artysta, kolejna "miłostka" Adeli?

    OdpowiedzUsuń
  43. Igor
    Kim był ojciec Bogusi z zawodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o Alvaro, ale chyba za późno zauważyłam;)

      Usuń
  44. Prowadził helikopter (ratownik)

    OdpowiedzUsuń
  45. Co było jednym z przysmaków w sklepiku?

    OdpowiedzUsuń
  46. Jak Pani Karina nazywała różne bibeloty sprzedawane w sklepiku?

    OdpowiedzUsuń
  47. kurzołapkami

    Między jakimi miastami leży Pogodna?

    OdpowiedzUsuń
  48. Kołobrzegiem a Koszalinem

    Kim była Adela w Pogodnej ( stanowisko)

    OdpowiedzUsuń
  49. Radną

    Skąd Bogusia miała pierwszą smycz dla Pieguska?

    OdpowiedzUsuń
  50. od Igora.
    Jak miał na inię srtyj Bartosza?

    OdpowiedzUsuń
  51. Jan :)

    W jaki dzień tygodnia dom Leszczyńskich był otwarty dla gości?

    OdpowiedzUsuń
  52. W czwartki??

    Jak nazywał sie domek Anny Potockiej który "dostała" od Wiktora ??

    OdpowiedzUsuń
  53. Sorry powtórka .

    Kto pojawia sie w końcówce książki "Bogusia"

    OdpowiedzUsuń
  54. Weterynarzem

    Skąd Bogusia wzięła pomysł na nazwę sklepiku?

    OdpowiedzUsuń
  55. Ze snu

    skąd wróciła Konstancja ?

    OdpowiedzUsuń
  56. Z USA

    Jakiego koloru był Piegusek?

    OdpowiedzUsuń
  57. Niezłe jesteście, moje drogie.

    Pamiętajcie, że gdy nowe komenty przestaną się wyświetlać pojawi się na dole zakładka "rozwiń stronę" czy jakoś tak i trzeba ją nacisnąć. Po 200 komentarzu się pojawia (chyba).

    OdpowiedzUsuń
  58. Piegusek był jak zęby pani nauczycielki z reklamy: be-żowy.

    Jakim szykiem jechali powstańcy? ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Oj, zabiłaś mi ćwieka, nie znam odpowiedzi;) No, ale kto ma wymyślać trudne pytania, jeśli nie Ty Kasiu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurnia, byłam przekonana, że napisałam: szli rysią, ale nie ma! Czyżby ktoś to wywalił? Albo pomyliłam powieści? Wszystko możliwe.

      Sorry, Monique, zadawaj pytanie.

      Usuń
  60. Jej a Ja tak szukam i myślę sobie czy już oślepłam czy nie umiem dobrze czytać bo nigdzie nie widzę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, przepraszam! Tak lubię to określenie (i ten szyk), że byłam pewna, iż je w powstańczym opowiadaniu umieściłam, a tu... zdziwko.

      Usuń
  61. Odpowiedzi
    1. No to Ty pytaj, Agaaa, ja jestem za cienka. ;D

      Usuń
    2. Oj, tam cienka, po prostu nie-doczytałaś;P

      Usuń
  62. Jestem:) Pytam:)
    Ile było kuniątek którymi zaopiekowała się Murka?

    OdpowiedzUsuń
  63. Trzy?
    Kto był nalepszym kompanem zabaw wg Boćka uratowanego przez Bartka?

    OdpowiedzUsuń
  64. Wymień pięć zwierzaków uratowanych przez panów Potockich

    OdpowiedzUsuń
  65. Lisiczka, Troll, Bociek, Kaczka, no i kunięta. Boćków też chyba było kilka.

    Co straszyło na strychu?

    OdpowiedzUsuń
  66. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuna lub Kot Adeli :P

      Na jaki film Michał Leszczyński zabrał swoje kobiety do kina?

      Usuń
  67. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  68. Czy są liczby: 33.28.37.34.12?

    OdpowiedzUsuń
  69. Czyją domeną było hasło "Zdobycie faceta,każdego faceta jest tylko kwestią czasu i determinacji"?

    OdpowiedzUsuń
  70. Konstancji?

    Jaki film obejrzały wspólnie dziewczyny i inne mieszkanki pogodnej ?

    OdpowiedzUsuń
  71. Adeli

    W kim podkochiwal sie Bartosz ?

    OdpowiedzUsuń
  72. Uuu żadna nie trafiła :) Strzelajcie dalej. Chyba że za trudne. Ale to mój ulubiony cytat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co prawda Adela się dobrze wpisuje w to hasło, ale to nie jej twórczość :)

      Usuń
  73. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  74. Ten cytat to Klaudii, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  75. Dobre było pytanko panna-cotki:) więc:
    Jaki film obejrzały wspólnie dziewczyny i inne mieszkanki pogodnej?

    OdpowiedzUsuń
  76. kogo uratował Aleksander Rostocki?

    OdpowiedzUsuń
  77. Oleńkę Leszczyńską.
    Gdzie wychowała się Bogusia?

    OdpowiedzUsuń
  78. Na Saskiej Kępie.

    Jak miała na imię nowa ukochana Thomasa?

    OdpowiedzUsuń
  79. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  80. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  81. Karmą Kota Adeli :)

    Jak zareagowali rodzice Bogusi, gdy jako dziesięciolatka wyszła z domu na cały dzień, nikomu o tym nie mówiąc?

    OdpowiedzUsuń
  82. Ze stoickim spokojem oświadczyli że teraz ona na nich poczeka i wyszli na całą noc.

    Gdzie rozpoczęła się miłość rodziców Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  83. A ja teraz nie biorę udziału, bo ze Sklepiku prawie nic nie pamiętam (poza końcówką, która mnie zaintrygowała i kilkoma postaciami i kotem Adeli), ale serdecznie Was wszystkie kobitki pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  84. w piaskownicy

    Kogo naprawdę przedstawiał obraz Igora?

    OdpowiedzUsuń
  85. Kocię i Igora?

    Z kim miał rzekomy romans tata Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  86. Ze Stasią.
    Jak miał na imię mąż Lidki?

    OdpowiedzUsuń
  87. Lesio. O jakiego ucznia bywał "zazdrosny" Michał?

    OdpowiedzUsuń
  88. Filipek Zawadzki. Jak miała na imię siostra Anny?

    OdpowiedzUsuń
  89. Anita.

    Jak miał na imię jelonek, uratowany przez Potockich?

    OdpowiedzUsuń
  90. Rogaś :)

    Pod jakim hasłem był organizowany festyn w Pogodnej?

    OdpowiedzUsuń
  91. Czekoladowy Festyn ;)

    Na co Bogusia przeznaczyła dochód z festynu?

    OdpowiedzUsuń
  92. Przekazała na dla miasta na dzień książki

    Na co był chory koń uratowany prze Bartosza i Bogusię ?

    OdpowiedzUsuń
  93. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  94. Na zapalenie płuc.
    Kto zapłacił filiżanką za drugie opowiadanie Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  95. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  96. Adela.

    Jak nazywał się właściciel hotelu, nowy "ukochany" Adeli?

    OdpowiedzUsuń
  97. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  98. A jakie owy ukochany miał nazwisko? :D

    OdpowiedzUsuń
  99. Jak się nazywał właściciel cukierni w Pogodnej ?

    OdpowiedzUsuń
  100. A to było gdzieś podane? Za Chiny ludowe nie pamiętam i znaleźć nie mogę... :/

    OdpowiedzUsuń
  101. Ja też niestety nie mogę... Przypomina mi się, że było, ale raczej w "Adeli". Niestety nie wiem gdzie.

    OdpowiedzUsuń
  102. W Bogusi też jest pod koniec książki..

    OdpowiedzUsuń
  103. Maaam! Romuald Wasiak :D

    Tytuły ulubionych książek Bogusi?

    OdpowiedzUsuń
  104. Jeju widzę że pytania wchodzą na coraz trudniejszy poziom... ;)

    OdpowiedzUsuń
  105. I to jest chyba najfajniejsze :)) Tytuły gdzieś mam w głowie ale za nic nie mogę sobie przypomnieć ..

    OdpowiedzUsuń
  106. Ja przejrzałam końcówkę, przejrzałam początek, jak się miałam wziąć za środek to zgłodniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  107. To tak samo Ja :) tylko po jedzeniu zrobiłam się ociężała i mam trudności ze skupieniem :))

    OdpowiedzUsuń
  108. Ja zarzuciłam poszukiwania... Hmmm może zostawmy to pytanie Autorce? :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  109. Również jestem tego zdania:), u mnie nastąpiło chwilowe zaćmienie szarych komórek :D;P

    OdpowiedzUsuń
  110. Przemineło z wiatrem, Ania z Zielonego Wzgórza, Rebeka, Rozważna i romantyczna, Puch kot nad koty, Wszystkie stworzenia duże i małe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście jak już padła odpowiedź, to zgadnijcie kochane na jakiej stronie mi się otworzyła książka? :D Na tytułach... eh... ;)

      Usuń
  111. Jaką markizę wyśniła sobie Bogusia do sklepiku?

    OdpowiedzUsuń
  112. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  113. Jak miał na imię partner Oleńki debiutantki ?

    OdpowiedzUsuń
  114. Pod jaki adres trzeba się było udać na środowe przyjęcie do rodziny Oleńki? :D

    OdpowiedzUsuń
  115. W jakiej miejscowości była wystawa Igora ?

    OdpowiedzUsuń
  116. Od ilu lat Klaudia była przyjaciółką Bogusi ?

    OdpowiedzUsuń
  117. Od studiów.czyylii....eee.... mam policzyć...?

    OdpowiedzUsuń
  118. A czyim głosem odpowiadał telefon Klaudii?

    OdpowiedzUsuń
  119. Jak długo musi się piec Trójsernik?

    OdpowiedzUsuń
  120. Co za sponsorowała Lidka Bogusi w prezencie ?

    OdpowiedzUsuń
  121. Jakim wypiekiem zjednała sobie Bogusia Wiktora?

    OdpowiedzUsuń
  122. Jak miała na nazwisko Pani Stasia ? ( nie wiem czy już nie padło takie pytanie) ;/

    OdpowiedzUsuń
  123. Jaki wieczór Pani Karina urządzała przynajmniej raz w miesiącu?

    OdpowiedzUsuń
  124. Coś mi chodzi po głowie ale nie jestem pewna ;//

    OdpowiedzUsuń
  125. Kurczę, jutro odpowiem na ostatnie pytanie, zamykającym tym samym Quiz. Dziś nie widzę na oczy i mózg mi nie funkcjonuje.

    Powiem jedno: jesteście niesamowite. Mnie, autorkę, wpędziłyście w kompleksy. :D

    Ciekawe jak Wam pójdzie za dwa tygodnie, podczas ostatniej odsłony naszej zabawy, czyli Quizie z "Nadzieją".

    Dziękuję Wam za udział i trudne, ciekawe pytania.

    OdpowiedzUsuń
  126. Świetna rozrywka i burza mózgów obecnych tu kobietek na blogerze! Teraz się zastanawiam co to będzie po Nadziei?? Trzeba wymyślić inny również wciągający quiz :)).
    Dziękuje kochane za miłą zabawę!:))

    OdpowiedzUsuń
  127. No trzeba przyznać, że te quizy wciągają :D I to wertowanie kartek jak się nie pamięta :)
    Ja również dziękuję za zabawę :)
    Jeszcze czekamy tylko na odpowiedź na ostatnie pytanie, którą obiecała Autorka. ;)
    Swoją drogą Agaaa, znalazłaś co to było? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino z przykrością muszę stwierdzić ,że nie znalazłam:( nawet zaczęłam podejrzewać,że brakuje mi strony z tą informacją :D, jednak myślę,że ostatnia odpowiedź na pytanie może należeć do samej autorki :)).

      Usuń
  128. Oj, Sklepików nie czytałam, ale tak tu quizujecie, że muszę nadrobić zaległości książkowe...

    OdpowiedzUsuń
  129. Pani Kasiu, zrobię wielki offtop, ale ciekawość mnie zjada już od jakiegoś czasu... Ile dziennie stron Pani pisze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, ciekawska :) Gdy mam przerwę regenerującą mózg i psychikę nie piszę w ogóle, gdy zaś piszę jest to 15-30 stron dziennie. Ale też muszę robić sobie krótkie jedno-dwudniowe przerwy po co bardziej dramatycznych momentach.

      Dziewczyny, błagam, odpowiedzcie za mnie, bo jestem w delegacji!

      Usuń
  130. Wieczory Wedlowskie :)Kurcze, sama teraz tego nie mogę teraz znaleźć, ale na pewno gdzieś jest :)

    OdpowiedzUsuń
  131. Oj, to bardzo dużo! Podziwiam i serdecznie dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń