środa, 7 marca 2012

Tytuł potrzebny na gwałt!

Na gwałt to może nie, ale jednak. Mam problem z tytułem "Pandy-psa i całej reszty. Opowieści o zwierzętach", którą to książkę przygotowuję dla Wydawnictwa Literackiego. Jest za długi. Nie każda z Was czytała Poczekajkę, nie musi więc kojarzyć Pandy-psa i w ogóle. Najważniejsze jest to w ogóle.
Do tej pory nie miałam problemu z tytułami - rodziły się w mojej głowie razem z fabułą i okładką, a tu taki klops.
Książka będzie zbiorem opowiadań o moich zwierzakach domowych, o dzikich mieszkańcach Poziomki, o pacjentach tych "konwencjonalnych" i zoologicznych. Na pewno będzie w niej dużo miłości do moich czworonożnych i skrzydlatych przyjaciół, dużo śmiechu i trochę łez.
Proszę o pomoc.
Może któraś z Was wpadnie na fajny pomysł.

Na zdjęciu Klotilda nasza kochana z Pepsi-psem. :)

45 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że w wymyślaniu jakichkolwiek tytułów, nie jestem najlepsza ale nasunęło mi się teraz coś na wzór: "Poziomkowi przyjaciele - historie prawdziwe" albo po prostu "Poziomkowi przyjaciele"

    OdpowiedzUsuń
  2. "Z miłości do footer" "Ogród zoologiczny w Poziomce" "Zwierzyniec Poziomki" "Poziomkowe czworonogi"

    Takie tam...

    OdpowiedzUsuń
  3. " Panda i inni. Opowieści o zwierzętach." , " Katarzyny Michalak opowieści o zwierzętach", "Czworonożni przyjaciele ". Bożena

    OdpowiedzUsuń
  4. A może po prostu usunąć tylko drugą część tytułu i zostawić "Panda-pies i cała reszta"? :)
    Całuję, Kama

    OdpowiedzUsuń
  5. "Poziomkowe bajanie"
    "Poziomkowe zwierz-enia"
    "Panda-pies i spółka"
    "Zasłyszane w Poziomce"
    "Zwierzaki kochają poziomki"
    "O czym myśli Panda-pies..."
    "Czy to Panda, czy to pies i inne historie"

    OdpowiedzUsuń
  6. "Panda-pies i spółka", "Poziomka na cztery łapy (i nie tylko)", "Poziomkowi lokatorzy", "Swojscy i dzicy, czyli Poziomkowi domownicy", :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poziomkowe Zwierzaki -Slodziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. "Poziomkowe miłości na czterech łapach" . PS Chciałam, no chciałam już przeczytać "Ferrim", ale mi zabierają :))))))) mama, a wcześniej koleżanka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Panda-pies i inne zwierzaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Mieszkańcy Poziomki", "Przyjaciele Pandy-psa",..Myśleć, myśleć bo tytuł bardzo ważny!!

    OdpowiedzUsuń
  11. "Zwierzoszepty"
    "Tam gdzie mieszka Panda-pies"
    "Poziomkowe opowieści" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Zwierzaki Spółka ZOO"
    "Pieszczoszarnia"
    "Pocieszajki. O zwierzętach historii kilka."
    "Jak oswoić węża boa"
    "Przylądek istot szczęśliwych"
    "Jak pies z kotem"
    "Jak panda stała się psem"

    OdpowiedzUsuń
  13. A może "Poziomkowy zawrót głowy"? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. " Poziomkowy raj zwierzecy ",
    " Zaczelo sie od Pandy "
    " Poziomkowa fauna "
    " W moim domku ( na drzewie) "

    OdpowiedzUsuń
  15. "Przygód kilka Pandy-psa"
    "Szczekane opowiadania"
    :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Świat zwierząt wg Katarzyny Michalak - opowieści kilka" Nie mam weny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Zwierzaki Poziomki"
    "Poziomkowy zwierzyniec"

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też dobra w tytułach nie jestem ale napisze co mi do główki przyszło ;) "Zwierzaki-cudaki" lub jak nie za długie "Poziomkowe zwierzaki-cudaki", "Poziomkowy zwierzyniec", "Podszepty natury", "Poziomkowa przystań", "Panda-pies i przyjaciele"

    :D a na zdjęciu biedronka z zaślinionym przyjacielem :D

    OdpowiedzUsuń
  19. " Poziomkowa ferajna"
    "Ferajna na czterech lapach"
    " Zwierzeta maja oczy"

    OdpowiedzUsuń
  20. Doli i niedoli lesnej towarzysze
    Zwierzakomania

    OdpowiedzUsuń
  21. "Mieszkańcy Poziomki. Panda" Troszkę jak w "Sklepiku z Niespodzianką"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. "Poziomkowy kram" lub "Kram z poziomkami"
    "Zwierzozwierzenia"

    OdpowiedzUsuń
  23. "Zwierzęcy zawrót głowy"
    "Przyjaciel na czterech łapach"
    "Przyjaciele Poziomki"
    "Zwierzęce igraszki"
    "Opowiadania zwykłe i niezwykłe-historie łapką pisane"
    Ewelina :)
    ps. U mnie hiacynty i krokusy już rosną.

    OdpowiedzUsuń
  24. Szkoda, że literacko kiepska jestem, to co przychodzi mi do głowy:"Opowieści Pandy-psa", "Panda i inne zwierzaki" ("Panda-pies i inne zwierzaki"), "Dookoła Pandy-psa".

    OdpowiedzUsuń
  25. Wewcyny, jesteście n i e o c e n i o n e!
    Parę tytułów już mam na oku, ale proszę jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  26. "Ręka w łapę z Pandą"

    OdpowiedzUsuń
  27. Po tym com se luknęłam, to stawiam na "Mój Panda - pies i spółka".Wiosno precz za dwa dni jadę na narty!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  28. "Uśmiechając się ogonem",
    "Czarny, mokry nos psa-Pandy"
    "Pies+Panda=Przyjaciel"
    Agulek

    ps. A tak przy okazji... :
    Dziś Dzień Kobiet, więc cycki w górę
    i odrzuć z twarzy gradową chmurę,
    niech żyje cellulit i kurze łapki,
    bo i tak jesteśmy fajowe babki!!
    :)
    (nie ma to jak rymy Częstochowskie! hyhyhy)

    Wszystkiego kolorowego w Dniu Kobiet dla Ciebie Kasiu i dla wszystkich fajowych babeczek z forum :) :*

    OdpowiedzUsuń
  29. a może...
    "Sajgonki z Poziomki"
    "Co szczeka w Poziomce"
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  30. -Futrzaki i inne zwierzaki
    -(Nie)Dawno temu w Poziomce
    -

    OdpowiedzUsuń
  31. Może tak po prostu "Mój mały zwierzyniec"

    OdpowiedzUsuń
  32. "Opowieści na czterech łapach" ;-)A poza tym chciałabym wyrazić ubolewanie, że nie będzie na razie kolejnych części "Ferrinu..." :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tylko Ferrinu...

      Usuń
    2. Yyyy... nie strasz!
      P.S. Trochę denerwujące jest to, że wszystko musisz akceptować. Ale to tylko moja opinia. :[

      Usuń
  33. Dzikuski z Poziomki

    OdpowiedzUsuń
  34. "Poziomkowe dzikuski"

    OdpowiedzUsuń
  35. Wymiauczane i wyszczekane. Opowiadania o zwierzętach.
    Nasi przyjaciele. Opowiadania o zwierzętach.
    Łapy, ogony i skrzydła.
    Wymerdane opowiadania Pandy-psa. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. "Psia gadka"
    Ktoś (H. Ania) napisał "Szczekane opowieści", moim zdaniem lepiej brzmi "Wyszczekane opowieści"
    Zrezygnowałabym z nawiązań do Poziomki itp., bo wielu ludzi nie będzie wiedziało o co chodzi, a szkoda by było, gdyby dlatego nie kupili książki.
    "Zwierzaki Spółka ZOO" (autor: Marlena) jest bardzo fajne! :-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Trzymam kciuki, żeby było ok!

    OdpowiedzUsuń
  38. Podsumowanie.
    Powiem Wam, że jestem absolutnie oczarowana Waszą kreatywnością. Ilekroć będę miała problemy z tytułem, walę do moich Czytelniczek jak w dym!

    Najbardziej spodobały mi się:
    Panda-pies i spółka ZOO
    oraz
    Ręka w łapę z Pandą-psem.

    Ale najprostszy i chyba najbardziej pasujący jest tytuł zaproponowany przez Biedronkę ze zdjęcia, czyli Kaludię:

    PANDA-PIES I PRZYJACIELE

    I ten tytuł zaproponuję wydawcy. A Klotilda dostanie ode mnie ksionżeczkę o wymyślonym przez siebie tytule. :)

    Dziękuję Wam za pomysły i udział w zabawie. Niedługo wymyślę jakiś inny plebiscyt, żeby nudno nie było!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jooooj ale się cieszę, że się przydałam :D No aż się zaczerwieniłam jak ta sukienka ze zdjęcia :) Dzięki Kasiu i mam nadzieję, że wydawcy też się tytuł spodoba i przyda :*

      Usuń
  39. Ja jak zwykle z opoznieniem, ale dorzuce cos ode mnie..moze "Poziomkowa Arka" ?
    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń