sobota, 10 grudnia 2011

Deficyt imion.

Słuchajcie, mam problem. Kończą mi się imiona dla bohaterów (całe szczęście, że nie dla własnych dzieci...). Powiecie: kobieto, imion są dziesiątki, może nawet parę setek! Ale... to nie jest takie proste. Imię wpływa na postać. Inaczej: jeśli znam kogoś o imieniu powiedzmy Artur i ten ktoś jest padalcem, to nie zrobię z niego w książce fajnego faceta, co to każda by go chciała. To se ne da. Piszę "Artur" i widzę padalca (nota bene: nic nie mam do jaszczurki padalca). A że znam coraz więcej i więcej osób, ciągle jakieś imię mi się z kimś kojarzy. Imiona pozytywne: Andrzej, Patryk, Łukasz, Bogusia, Patrycja, Lidka etc... już wykorzystałam i to nie raz. Albo znam osoby o tych imionach i je lubię/kocham/uwielbiam, albo nie znam, więc mogę kreować bohatera jak mi się chce (i to jest dużo lepsze). Nie może jednak w moich powieściach non stop przewijać się Patryk i Patrycja! Cierpię, dziewczyny. Cierpię na niedobór imion. Proszę o podpowiedź, bo chyba skończę z polską prowincją i przeniosę się do Ameryki. Tam można dziecko nazwać nawet Jabłkiem i wszyscy happy.

PS. Ankieta! Zapomniałam ogłosić najnowszą ankietę! Tym razem o Was. Cmok.
PS2. Na zdjęciu oczywiście Patryk (i Kasia-Grubasia).

53 komentarze:

  1. a może od czasu do czasu bohater z jakimś oryginalnym imieniem :) np. powiedzmy ktoś zza granicy będzie jabłkiem , wiśnią lub pomarańczą :D a na polskiej prowincji znajdzie się jakaś Delfina lub Apolinary :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdalena!
    Jakie piękne imię... :)

    A może jeszcze Gabrysia, Ela, Jowita, Dorota, Marta, Sara, Krysia - Stefan, Olek, Kamil, Krystian, Michał, Bogdan, Darek???

    W głowie mam jeszcze ciągle Judytę... ale to imię wszystkim kojarzy się chyba tylko z jedną postacią, a po co porównania...

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie, właśnie. Potrzebne mi są imiona wybitnie polskie (słowiańskie), ale również przydałoby się parę oryginalnych. Igor, Oliwier, Konstancja... w ten deseń. Myślcie, kochane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Róża, Kludyna, Olivia...?;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Damskie- Eliza(cudowna osobę znam o tym imieniu),Marika(jak wyżej),Julia,Antosia,Michalina(złota dziewczyna:P,Jowita,Nadia(moja córeczka tak będzie miała na imię),Lena,Alicja.....no i Magda-bo ja mam tak na imię :P

    Męskie-Kamil,Dominik,Dawid,Krystian,Kornel,Ignacy,Antonii,Michał....

    Oj wiele jest takich imion,które pozytywnie mi się kojarzę.Wiekszość z nich dzięki cudownym ludziom,które je noszą.Ja też nie mogłabym dać np. dziecku imienia ,które mi się żle kojarzy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu - miałam problem z ankietą. Bo tak: pracuję i prowadzę dom, jestem romantyczką, marzycielką i racjonalistką w jednym, lubię i czytam wszystkie wymienione przez Ciebie gatunki literackie. Chwała Panu wiem jedno: nie jestem facetem:-)))
    A co do imion:
    Julia - tu widzę oczyma wyobraźni dziewczynę rudą, z kręconymi, spływającymi na ramiona włosami, o szarych oczach i łobuzerwskim uśmiechu.
    Wiktoria - ta z kolei jest bardzo zdecydowaną osóbką. Raczej szatynka. Trochę typ " ja sama".
    Piotr - dla mnie symboliczne imię. Piotr zawsze stanowi oparcie. Jest jak niewzruszona skała - opoka.
    Paweł - fircyk w zalotach.
    To tyle na razie:-)))
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy lubię człowieka, lubię też jego imię. Wśród moich dobrych znajomych są Joanny, Aleksandry, Hanny, Izabele i Renie.
    Kiedy wybierałam imiona dla synów, miałam przed oczyma moich uczniów. I tak mam Piotra i Jakuba :)
    Imię mojego siostrzeńca - jak ulał - pasuje do bohatera jakiejś powieści. Co powiesz na Tymona?

    OdpowiedzUsuń
  8. egoistycznie jestem za Magdą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje drogie Panie i Ty Kasiu
    Wszystkie Tomki to fajne chłopaki taka luźna uwaga na temat mojego imienia :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. proponuje trochę nie typowe- Estera (sama mam tak na imię) i Oktawia .Oktawia kojży mi się z osobą która lubi muzyke ,bo oktawa

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zachwycam się takimi imionami jak Marianna, Antonina, Jadwiga, Zosia, Gabriela, no i oczywiście imieniem mojej córki i prababki - Michalina, Misia, Mikia, Misiul. Mój syn ma na imię Wojciech, Wojtek, Wojcieszek śmieszek. Zawsze te dwa imiona lubiłam i tak mają na imię moje dzieci. Gdybym miała ich więcej, miałyby właśnie Marianna lub Zosia czy Tosia, a z męskim - Stanisław, Stać lub Jan, Jasiu, Janek.
    Imiona sa bardzo ważne. Na przykład Michalina kojarzy mi się z osobą zdeycdowaną, biorącą życie za bary, prawą, dowcipną, silną, ale i delikatną, czułą, empatyczną, dobrą, pomocną. Takie byly kobiety i jest moja córka z tym imieniem. A Wojciech to opoka, mądry mężczyzna, waleczny, dowcipny, dżentelmen, czuły, prawy, przyjacielski, wszyscy kochają Wojcieszków. Tacy byli wszyscy, których znam i taki jest mój syn

    OdpowiedzUsuń
  12. Męskie imiona - proszę bardzo:
    Tomek - to rzeczywiście fajne chłopaki ;)
    Tadeusz - spokojny, opanowany, a w duszy nieco szalony, z artystycznym zadziorem
    Jerzy (bądź Jurek), Olgierd (ten źle mi się kojarzy), Karol, Michał, Maciej i Mateusz (podobno wspólne pochodzenie imion). Jędrzej, Szymon i Seweryn. I Florian (jak mój sąsiad)

    OdpowiedzUsuń
  13. A może Nadia? Uwielbiam to imię :), może dlatego, że moja córeczka ma tak na imię :P Z greckiego oznacza nadzieję.

    Jest jeszcze Filip, Marceli, Oliwia, Paulina, Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Antek, Filip, Michał, Mikołaj, Adam, Daniel, Dominik.
    Ola, Natalia, Michalina, Oliwia.

    To na razie jedyne, które kojarzą mi się z pozytywnymi osobami lub nie kojarzą się z nikim, ale są ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anna, Amanda, Zofia, Maria, Ewa, Iza, Magdalena, Kasandra, Paulina, Justyna, Zuzanna
    Męskie:
    Julian, Maciek, Jacek, Stanisław, Paweł, Piotr, Jan, Franek, Bartek, Olaf

    Narazie tylko takie imiona przychodzą mi do głowy nie wszystkie oczywiście kojarzą mi się dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kasia, Magda, Jola, Ela, Marysia, Zosia, Ola, Michał, Darek, Tomasz, Krzyś...

    OdpowiedzUsuń
  17. Hm...może Julianna albo Julian?Aleksander też ładne i takie męskie a Olek fajnie brzmi.Co jeszcze?Florian,Kajetan,Staś....Róża jest świetne iii imię w którym się zakochałam- Helena,Helenka.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zosia, Julia, Wiktoria, Jowita, Julita, Julka..Zachariasz, Tymoteusz (Tymek), Jarek..Na pewno coś znajdziemy odpowiedniego:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Agnieszka, Irena, Helena... Wszystkie z mojej rodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z męskich: Julian, Alek, Mariusz, Michał, i moje dwa ulubione: Adam i Tomasz:)

    OdpowiedzUsuń
  21. A może coś popularnego dawniej np Grażyna,Janina-Jasia,Elżbieta-Ela.Miłe dla ucha jest też Dobrusia czyli Dobrosława.Może Ewelina?

    OdpowiedzUsuń
  22. Wymienię imiona, które mi się dobrze kojarzą: Jerzy(lub Jerry,bohater urodzony w Stanach;) )bo to imię mojego taty. Stanowczy, szczery, uczciwy,lubiący zwierzęta, kochający dzieci.
    Przemek, imię mojej drugiej połowy, szczery, z ogromnym poczuciem humoru, rezygnuje z pracy za granicą żeby być ze swoją kobietą. Hanna, najlepsza w świeci matka, samotnie wychowująca trzy rozbrykane córeczki(w tym moją wiecznie uśmiechniętą chrześnicę Patrycję:) Michał, najlepszy brat pod słońcem. Wanda Marianna, moja wiecznie młoda babcia, jej radość życia zawszy wprawia w dobry humor. No i Krystyna, moja mama, najukochańsza w świecie, uchyli nieba swoim dzieciom, pomoże w potrzebie, doradzi, najlepsza przyjaciółka, wzór do naśladowania, czysta dobroć:)

    a że ostatnio zastanawiam się powoli nad imionami dla swoich dzieci, więc podzielę się pomysłami;) Milena(Mila, Lili) Maria, Eliza, Lilianna, Olivia. Chłopcy: Jan, Jakub, Oliwier(Oli) i mój faworyt Szymon:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak to czytam, to przypomina mi się, jak wybierałam imię dla mojego pierworodnego. I kiedy mój mąż nie chciał zgodzić się na żadne wybrane przeze mnie, postraszyłam Go, że dam dziecku na imię Rodzyna, Pryska lub Pudens.
    Do ciekawszych ostatnio zasłyszanych zaliczam Dziewogrzmota i Monitora :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie też imiona kojarzą się z konkretnymi osobami zawsze..... A tak w ogóle to lubię przeinaczać imiona, na Jakuba, Kubę, lubię powiedzieć Kubełku, jestem Magdalena i to akurat imię mi się osłuchało przed tyle lat, ale Lenka, Dziulka jest już fajne, gdybym miała jeszcze córeczkę, byłaby Antonina, synek Bruno, albo Borys, tradycyjny Jasio -Janek, Stasio-Staszek, rzadziej spotykany Tymon, Tobiasz- Tobi, Maksymilian-Maksio kojarzy mi się z pewnym przesłodkim małym chłopczykiem, którego kiedyś spotkałam....
    Jarek kojarzy mi się z kochanym, dobrym, opiekuńczym, rozsądnym i ciepłym mężczyzną....
    O! i ostatnio spotkałam dziewczyneczkę Jadwigę - Jadzinka, też ładniutko, prawda?? I Gniewko jeszcze mi się przypomniał :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Co do Jarka - całkowicie się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak, znam dokładnie takiego Jarka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja z kobiecych polecam: Łucja, Maja,Emilka, Nina, Anastazja, Nastka, Julita, Jagoda :), Justyna - Tyśka :)
    Z męskich zaś: Kryspin, Oskar, Franek, Anatol, Rufin, Adek - od Adrian, Miron, Cezary - Czarek, Boguś, Kuba.
    Na tym zakończęjak jeszcze jakieś mi się fajne przypomną to napiszę :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jesteście kochane! Paru bohaterów i bohaterek obdzieliłyście!

    Zobaczcie, co znalazłam: http://www.gorny.edu.pl/imiona/

    OdpowiedzUsuń
  29. Upadłam. Ktoś nazwał synka Belzebub, a kto inny córeczkę Guantanamera. Dzięki Ci, Boże, za normalnych rodziców i imię Katarzyna...!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Żyraf!! :D:D Żyraf Kowalski! :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Rodion?! Czy to nie jakiś pierwiastek chemiczny;) musiał się mamie dać w ciąży we znaki że go tak pokarała:D

    OdpowiedzUsuń
  32. Wracając do imion dobrze się kojarzących, może szukać pomysłów w mediach wszelakich:) np. Ambroży(Kleks)-nauczyciel, wychowawca, autorytet. Maja(pszczółka)mała, sprytna, rezolutna;) Kacper(duszek)skromny, nieśmiały ale pomocny i szczery. Donald(kaczor oczywiście, żadnych podtekstów politycznych;)) uparty, głośny, narcyz. Xena- wojownicza księżniczka:D i takie tam różne inne:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Niech się cieszą moje chłopaki, że tego wcześniej nie widziałam. Jeden byłby Myszon, a drugi Żyraf :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Tymon, Tymek :), Pola i Fryderyk- Frycek, psotnik, zalotnik.... To też moje propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Blanka, Estella, Longina, Alina, Janina, Teresa, Otylia, Barbara, Aniela - z damskich, których chyba jeszcze nie było, a z męskich - Damian, Janusz, Andrzej, Józef, Ryszard. Trochę się pogubiłam, ale chyba się nie powtarzam?

    OdpowiedzUsuń
  37. W Polsce jest mężczyzna, który ma na imię Zorro. Jedna z moich prababć nazywała się Marcjanna. Podoba mi się jeszcze imię Piotr, Mateusz, Maciej, Tobiasz dla chłopca, a dla dziewczynki Laura i Weronika. Może być jeszcze Adelajda - to imię kojarzy mi się z Heidi, ulubioną lekturą mego dzieciństwa.
    Lubię też "podwójne" imiona typu Szymon Piotr lub Maria Antonina.

    OdpowiedzUsuń
  38. Aha - Urszula - też chyba jeszcze nie było?

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja proponuje Antonina (Tola - moja córcia jest cudowna - imię pasuje jak ulał) ...jeszcze Helena - takie arystokratyczne , Nadia (po arabsku "pierwsza"), Estera też mnie się podoba .
    Z męskich to mam w planach nazwać synka (na razie planowanego :):)) Gniewko - z poczuciem humoru , Szczepko, Szymon- stateczny taki :)Kuba - poczciwiec ...

    OdpowiedzUsuń
  40. a z tych takich "bardziej szarych" charakterów - Narcyza, Zyta, Marta, Darek, Jonasz

    OdpowiedzUsuń
  41. Proponuję imię mojej córci - AURELIA
    ;)))

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam pani Kasiu :)
    Nie wiem jak to możliwe, że dopiero teraz sięgnęłam po pani książki, ale ważne, że sięgnęłam i bardzo bardzo się z tego cieszę :)
    Oo, imiona czyli to, co lubię :)
    Michalina - kojarzy mi się z bardzo ciepłą, romantyczną osóbką
    Tosia, Tosia! - jestem za
    Alicja - dystyngowana, ale już Alcia jest uroczo
    Ula - też ładnie
    Emilka i Amelka - urocze :)
    Paweł - lekko poważny, opiekuńczy i troskliwy. Taki dobry, starszy brat :)
    Wojtek - imię mojego osobistego brata (który zresztą też jest dobry i starszy, ale kojarzy mi się z trochę szalonym chłopakiem w długich włosach. Wpływ brata mojej przyjaciółki, wiecznie ubranego na czarno, w glanach i w długich blond włosach, a;e bardzo, bardzo miłego :)

    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ha! Ja chcę Sabinkę i Urszulkę :P

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja jestem Martyną od urodzenia, a moja córcia z wielkiej szalonej miłości, choć dość szybko zakończonej ma na imię Emma.

    OdpowiedzUsuń
  45. Tymon to mi się kojarzy z Timonem z Króla Lwa XD Swoją drogą proponowałabym jeszcze Irenę (tak miała na imię moja prababcia), Kamilę, Alicję, Monikę, Katarzynę, Martę i Agatę. Z męskich: Mariusz (mój tata XD), Krystian, Sławek, Wojtek i może Jarek ;) Jeśli coś się powtarza to sorry ale nie dałam rady przeczytać wszystkiego z wcześniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nadrabiam pisanie, więc lece z pomocą, choć nie wiem czy ktoś już wcześniej tego nie pisał (oczy odmawiają mi posłuszeństwa, żeby sprawdzać, wybaczcie):

    Irmina, Malwina, Róża, Rebeka, Kornelia, Zuzanna, Żaneta, Nadzieja (ostatnio dowiedziałam się że jest takie imię :D) Roksana, Oliwia i oczywiście Klaudia (hahah, która Kasi z pół-dupą zza krzaka będzie kojarzyć) :D:D

    OdpowiedzUsuń
  47. Klotildo, Ty mi nigdy chyba tego nie zapomnisz... (bo wybaczyć, to chyba wybaczyłaś?) :D:D

    OdpowiedzUsuń
  48. A propos Klotildy... ostatnio dorwałam Jej zdjęcie z gołą dupą właśnie :P pamiętacie sesję? i pewne przeróbki kolegi Admina?! :D noooo... to właśnie te ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja nieskromnie powiem, że uwielbiam swoje imię - Tatiana

    OdpowiedzUsuń
  50. a moze starsze: Elzunia, Haneczka, Wlodziu(Dziunek), Henius albo Henryczek , Kaziczek lub Kazo,Kazek,, Marcelka,Olesia , Zdzisio,Remek, Misia, Helcia czy Halszka, Anielcia czy Andzia. Poszalec na jakiejs odludnej pieknej scenerii oczywiscie z jakims zapadlym folwarkiem,ktory kryje wiele tajemnic. Pani Kasiu ,sprobowac moze przeniesc sie w czasie jakos...Pani wie z resztta jak. Powodzenia.!

    OdpowiedzUsuń
  51. Dawno nie zaglądała mam zaległości w czytaniu postów, no i w czytaniu wogóle, ale chciałam wrzucić swoje typy imion jako egoistka moje imię Agnieszka poza tym jeszcze Szymon, Julita, Weronika, Basia, Janek, Rafał.

    OdpowiedzUsuń